Amaran risiko: Berdagang adalah berisiko. Modal anda berhadapan dengan risiko. FT Global Ltd dikawal selia oleh IFSC.
Amaran risiko: Berdagang adalah berisiko. Modal anda berhadapan dengan risiko. FT Global Ltd dikawal selia oleh IFSC.

Kongsi CFD

Berdagang Saham dalam Syarikat Kegemaran Anda

Pengertian CFD

CFD adalah singkatan untuk Contract For Difference. Ini adalah perjanjian antara dua pihak, pembeli dan penjual, di mana penjual perlu membayar kepada pembeli perbezaan nilai aset pada masa kini dan nilai pada masa kontrak itu dibuat. CFD menjadi popular di kalangan pedagang kerana mereka membawa beberapa kelebihan.

Perkongsian definasi CFD

Di ForexTime(FXTM) anda boleh mendapat akses pasaran saham dengan memperdagangkan saham CFD. Dengan saham CFD, tidak perlu untuk memiliki saham asas secara fizikal untuk berdagang bersama mereka. Seorang pelabur boleh sama ada menjual atau membeli saham dalam sesuatu perbadanan yang tersenarai di pasaran ekuiti

Kami menawarkan CFD di lebih daripada 40 saham syarikat utama termasuk Amazon, Apple, Microsoft, dan American Express.

Kelebihan CFD

  • Keupayaan untuk mengambil program yang jangka masa pendek dan panjang: jika anda mahukan yang jangka masa pendek, tidak ada peraturan jualan berasingan atau syarat perbezaan margin yang membolehkan ia pergi ke jangka masa panjang. Tambahan pula, saham itu tidak pernah dijual dan dibeli , jadi tiada kos pinjaman.
  • Keupayaan untuk leveraj: nilai leveraj adalah lebih tinggi dari CFD berdasarkan nilai dagangan tradisionalnya dan syarat marginnya bermula dengan 2%. Nilai laveraj yang tinggi membolehkan anda berdagang dengan nilai yang lebih besar dengan mendepositkan hanya peratusan yang kecil.
  • Pendedahan yang tinggi dengan pasaran saham semasa: ketiadaan sekatan yang ketat terhadap keperluan margin memberikan akses yang lebih mudah kepada pasaran saham.
  • Pelaksanaan kelajuan tinggi: kelewatan dapat dielakan dengan perlaksanaan yang segera.
  • Keuntungan walaupun pasaran saham jatuh: Kemampuan untuk mengambil saham pada jangka masa yang pendek seperti jangka masa yang panjang bermaksud pedagang tidak akan terjejas dengan penurunan harga pasaran dunia kerana mereka mampu bertindak dengan sewajarnya jika perkara itu terjadi.

Masa Dagangan

Waktu dagangan saham CFD adalam sama dengan waktu dagangan bursa saham beroperasi.

Scroll Top